۱۳۸۸ آذر ۱۸, چهارشنبه

بسیاری بازداشت شدند اما چرا "مجید توکلی" را موضوع داغ کردم ؟ (ارادتمند-سایت)

از آنچه بیشتر در هراسند ، بر آن بیشتر میتازند .
مجید توکلی را در دوره اول بازداشت ، جهان شناخت . حتی نخست وزیر ایتالیا در مجلس این کشور این سه جوان ایرانی را ، به فرزندخواندگی ایتالیا اعلام کرد و بسیاری از کشورها آمادگی خود را برای پذیرش و حمایت از آنان اعلام کردند . اما او ماند . ماند به عشق وطن . به عشق من و تو . به عشق آزادی ایران .
این جوان شیرازی چه کرده است بر این رژیم و بر حرامیان آن که اینگونه بر او میتازند ؟ این دانشجوی دلیر مگر چه تفاوتی با دیگر دلیران جنبش دارد که با بازداشت او ، یکسره کار و زندگیشان را به تخریب شخصیت او - به باور خود - پرداختند و در اقدامی مشترک و همه جانبه حتی در فضای بالاترین هم بر او تاختند ؟
مجید توکلی شیر مردی است که در نماد جنبش دانشجویی بودن ، خود این حرمیان کمکمان کردند .
در توضیح موضوع داغ ، اندکی و تنها اندکی از سوابق مبارزاتی او را درج کرده ام اما تو هر روز آنرا به صد قلم خونین بنویس و هر ثانیه آن را به صد فریاد برآمده از جگر بخوان . کسی که بیش از شش ماه در انفرادی بود و کتک خورد و دم برنیاورد . نه ماه در بند عمومی بود و نجابت و رشادتش تحسین برانگیز همه هم بندیان . حکم اعدام گرفت به جرم محاربه و شکست تا پانزده سال و بعد 26 ماه و در نهایت پس از 15 ماه تحمل حبس ، از دربهای آبی بازداشتگاه اوین خارج شد .
در دوره اول زندان ، مجید اعترافات اجباری را به چالش کشید و بی قانونی های درون اوین را .
پس از آزادی ، با وجود فشار زیادی که بر او بود تا کنار بکشد از عالم سیاست و فعالیتهای اجتماعی ، بلافاصله به دانشگاه بازگشت و حق ادامه تحصیل را به چالش کشید . آنفدر جنگید تا به او و آن دو همراه دیگرش ، اجازه تحصیل یک ترم مشروط دادند . مشروط نه به معنای درس خواندن . به معنای سکوت . و او ساکت نبود .
در مراسم مرحوم بازرگان و جلوی حسینیه ارشاد ، وقتی با ممانعت مامورین به برپایی مراسم از پیش تعیین شده درگیر شد ، باز به زندان رفت و با اعتصاب غذای خشک خود ، ترسی بر دل سیاه آنها نشاند که مپرس و 115 روز دیگر را در انفرادی گذراند .
در دوره دوم ، او حق شهروندی را به چالش کشید .
و اما در 16 آذر امسال ، او آمد تا دیکتاتور بزرگ را به چالش کشد . او در صحن دانشگاه امیر کبیر ، تازیانه روشنگری و صدای یک ملت را فریاد کرد . خطاب قرارداد همه مستبدان را به خصوص رهبر ایران را .
و جالب اینجاست که با بازداشتش و تلاش ابلهانه حرامیان حکومت به نشان دادن او در لباس اجباری بانوان ، او اینبار زن و مرد بودن را به چالش کشیده است . او نشان داد از چه میترسند این خشک مغزان . از زنان . او ثابت کرد که اندیشه سیاه اینان تا چه حد زبون است که از لباس اجباری بر تن زنان ایران و از مسئله جنسیت هم هراس دارند .
او حق دارد به عنوان نماد دانشجویان دلیر ایران ثبت شود . مجید توکلی ، یعنی تک تک دانشجویان آزادیخواه و باشرف ایران و جهان .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر