۱۳۸۸ آذر ۱۶, دوشنبه

طرح ترافیک سبز موفق نبود . چرا ؟

همین الان رسیدم . روزی بود سخت و طولانی . چهار پست را در طی روز از نقاط مختلف فرستادم که گزارشی بود از شرح امروز و به لطف دوستان همه هم مورد دید قرار گرفته است .
اما الان که رسیدم متاسفانه با مطالبی مواجه شدم که میترسم از قدرت و صداقت سایت وزین بالاترین بکاهد . دوستان عزیز ، توجه فرمائید که بالاترین فضایی برای کسب و جذب امتیاز نیست . فضایی است که در این خفقان رسانه ای توانسته است به همت تک تک ما کاربران بعنوان مهمترین رسانه جمعی حاضر باشد پس آنرا به اخبار غیر واقعی و هوچی گری نیالوییم .
خلاصه امروز از دید این حقیر :
صبح بسیار قوی و توانمند از سوی دانشجویان شروع شد و با حمایت مردم بسیار عالی پیش رفت . سرگیجه و ترس و عصبانیت در دل میروهای سرکوب گر به وضوح دیده میشد .
بعدالظهر با عدم همراهی مردم ، کودتا چیان فضا را سامان دادند و از حدود ساعت 3 به بعد کنترل شهر در دست آنها بود . دانشجویان بستری عالی را ساخته بودند که با همراهی نکردن مردم به نتیجه عالی نرسید . البته همین که جنبش در تمام کشور به همت دانشجویان دست به دست شد و از این پس میرود که نهادینه شود موفقیت بزرگی بود و همینطور شکستن خطوط قرمز هم . اما اینهمه را فقط و فقط دانشجویان آفریدند و اندکی که همراه بودند . نه توده مردم .
و اما عصر و شب و طرح ترافیک سبز . به جرات تمام مرکز و شمال شهر را راندم . اثری از ترافیک منظور دار و هدفمند وجود نداشت . تنها جلوی پلی تکنیک و حدفاصل چهار راه ولیعصر تا انقلاب ترافیک بود و آنهم به دلیل توقف خوردو ها و نیروهای ضد شورش بود .
بیایید واقع بین باشیم . بحث کنیم و به پیروزی بیندیشیم . آفرین بر دانشجویان و گله از سایر اقشار . تا فردای آزاد ایران نخواهیم نشست .

۲ نظر:

  1. شما برای تضعیف روحیه اینو نوشتی .... کور خوندی

    پاسخحذف
  2. خوب شد این پست ترافیک سبز شما را دیدم.
    و خوب شد که به عدم همراهی مردم هم اشاره کردید.
    1- طرح ترافیک سبز راه مناسبی نبود. اصلاً از کجا معلوم که پیشنهاددهنگانش از نیروهای نظام نباشند؟ و چنانچه این فرض غلط باشد چرا باید چنین طرحی به عنوان اعتراض مطرح شود؟ خیابانهای تهران به اندازه ی کافی در ساعت 5 عصر مسدود هست حالا شما این را هم بیفزایید ببینیند چه شود. این کار اولاً ایجاد مزاحمت است و حرکتهای نمادین بهتر است فقط برای مدت زمانی کوتاه مثلاً یک دقیقه اجرا شود و ثانیاً برای زمانیست که عموم مردم همراه باشند. ایام انتخابات را به یاد بیاورید و ماشینهایی که با نماد سبز در خیابانها در حرکت بودند. این حرکتها انگیزش درونی می خواهد و همراهش باید اطلاع رسانی از بیرون هم باشد. ولی وقتی آمادگیش وجود ندارد نباید هم به نتیجه برسد.
    2- و درباره ی همراهی مردم، بحث مفصلیست که می خواهم درباره اش بنویسم ولی ماحصلش عدم سازماندهی مناسب و فعالیتهای پراکنده و کم دامنه است. باید هم و غم خود را بر اتحاد و مشارکت مردم متمرکز کرد.

    پاسخحذف